Kære kunder, vi vil gerne minde jer om, at kun korrekt montering, korrekt drift og vedligeholdelse af produktet garanterer sikker og langvarig brug og tilfredshed.
I. GENERELLE GARANTIBETINGELSER:
1. Garantien gælder i Danmark for produkter fra shoppen Hegn Verden, der drives af JDSL Sp. z o.o. med hjemsted i Działkowa 24, 02-234 Warszawa, NIP: PL525-252-83-35 - i det følgende benævnt sælger.
2. Garantien gælder kun for mangler i produktet, for produkter som opbevares og håndteres i overdækkede, tørre og ventilerede rum, og som monteres under normale miljøforhold. Garantien dækker ikke skader, der opstår under transport eller montering af kunden.
3. Grundlaget for at fremsætte et krav i henhold til garantien er købskvitteringen.
4. Reklamationen skal indsendes elektronisk eller skriftligt.
5. Reklamationen skal anmeldes straks (senest 14 dage) efter, at du har opdaget manglen eller fejlen. Åbenlyse mangler skal anmeldes inden produktets montering. Det er forbudt at bruge et defekt produkt, da det kan bringe brugerens sikkerhed i fare.
6. I henhold til garantien er Sælgeren ikke ansvarlig for skader, der opstår på brugerens eller tredjemands ejendom, som ikke er garantiens genstand. Sælgerens ansvar er begrænset til værdien af den defekte vare.
II. GARANTIENS VARIGHED FOR PRODUKTET:
Producenten garanterer, at produktet fungerer korrekt i en periode på 2 år fra købsdatoen, forudsat at produktet monteres og bruges i overensstemmelse med bygningskunst og hensigtsmæssig anvendelse.
GARANTIENS VARIGHED FOR PRODUKTET - YDERLIGERE BESTEMMELSER
Garantien dækker ikke naturlig slitage af komponenter (som f. eks. sikringer, batterier, klemmer, portfang osv.). "Hvidrust", der består bl.a. af zinkoxid/hydroxid (som følge af brug under længerevarende fugtighed), giver ikke anledning til reklamation. I tilfælde af reparation forlænges garantiperioden med reparationens tid, som regnes fra dagen, producenten modtager reklamationen. Den forlængede garantiperiode gælder kun for varer, der er omfattet af reparationen under garanti.
III. GARANTIENS VARIGHED MOD DEFEKTER FORÅRSAGET AF KORROSION:
1. 3 år for hegn til ejendomme og industrielt brug, både palisade- og panelhegn (porte, låger, elementer, søjler), der er varmgalvaniseret - regnet fra købsdatoen. Garantien forkortes, når produktet er blevet monteret i et meget aggressivt miljø: - Produkter anvendt i et meget korrosivt miljø (kategori C5 i henhold til PN-EN ISO 12944-2) er udelukket fra garantien mod defekter forårsaget af korrosion. - Produkter monteret tættere end 500 m fra havets kystlinje er udelukket fra garantien mod defekter forårsaget af korrosion.
2. 2 år for hegn til ejendomme og industrielt brug, både palisade - og panelhegn (porte, låger, elementer, søjler), der er pulvermalet - regnet fra købsdatoen. Garantien forkortes, når produktet er blevet monteret i et meget aggressivt miljø: - Produkter anvendt i et meget korrosivt miljø (kategori C5 i henhold til PN-EN ISO 12944-2) er udelukket fra garantien mod defekter forårsaget af korrosion. - Produkter monteret tættere end 500 m fra havets kystlinje er udelukket fra garantien mod defekter forårsaget af korrosion.
3. Garanti mod defekter forårsaget af korrosion for beslag, låse og hængsler til porte og låger samt elektrisk udstyr: - For produkter, der er monteret i miljøer C1, C2, C3, C4, udgør garantien 24 måneder. - For produkter, der er monteret i miljøer C5-I og C5-M, er garantien udelukket. d) - Fabriksmæssigt ubeskyttede skærekanter eller snit, der er foretaget under montering i en afstand op til 10 [mm] fra skærelinjen, er ikke omfattet af garantien. Garantien dækker ikke galvaniserede hegnselementer, hvor visuelle fejl, der opstår under drift, ikke overstiger værdierne i PN-EN ISO 1461-standarden. Garantien gælder for alle produktionsfejl og defekter forårsaget af korrosion, forudsat at produkterne ikke udsættes for temperaturer under -30 C og over +50 C.
IV. GARANTI PÅ LAKERING
Garantien gælder for 2 år fra leveringen og omfatter manglende vedhæftning af lak, blæredannelse eller splinter, afskalning af belægningen og farveændringer. Tab af glans er en naturlig proces og sker i direkte forhold til solens eksponering, sælger tillader pletter og misfarvning. Garantien dækker ikke malede elementer, hvor mangler opstået under brug ikke overstiger 0,25% af overfladen. Garantien omfatter kun lakeringer på overflader, der er vigtige for produktets udseende og anvendelighed. Vigtige overflader omfatter ikke kanter, større fordybninger og sekundære overflader, f.eks. ophængningspunkter, ikke malede områder, teknologiske snit eller hulkanter. Garantien gælder ikke for lakerede overflader, hvis belægning er blevet beskadiget af temperaturer over 70 grader Celsius. Visuel inspektion af hegnets elementer for fejl gennemføres med det blotte øje fra en afstand på 5 m.
V. OPFYLDELSE AF GARANTIKRAV:
1. Alle dokumenterede produktmangler, der skyldes konstaterede materialefejl eller produktionsfejl, fjernes i garantiperioden.
2. Sælgeren forpligter sig til at reparere det defekte produkt eller erstatte det med et nyt - det er kun sælgeren, der bestemmer, hvordan det skal ske. Det ovennævnte udelukker ikke muligheden for at aftale en anden måde, der er hensigtsmæssig for begge parter.
3. Sælgeren forpligter sig til at udføre reparationen inden for 30 arbejdsdage fra datoen, reklamationen modtages. Hvis det er nødvendigt at fremstille en ny komponent eller ved ugunstige vejrforhold på vejene, kan reparationsperioden forlænges. I så fald udgør reparationsperioden op til 60 dage fra den dag, reklamationen modtages.
4. I tilfælde af fejl i lakeringen efter permanent montering af produktet uden mulighed for demontering kan Kunden ikke kræve af sælgeren, at elementet lakeres igen. I denne situation skal sælgeren reparere det på stedet hos Kunden ved hjælp af renoveringsmaling, som kan afvige i nuance og struktur fra fabriksmalingen.
Garantikravene opfyldes ikke i følgende tilfælde:
1. Ingen købskvittering.
2. Skader som følge af ukorrekt opbevaring, transport, installation af produktet eller som følge af brug af produktet til andre formål end anbefalet.
3. Skader på hegnselementer som følge af dynamiske kræfter.
4. Skader som følge af en forsætlig handling eller brug af et defekt produkt.
5. Montering er ikke udført i overensstemmelse med byggekunst.
6. Indvirkning af eksterne faktorer som f.eks.: aggressive kemiske stoffer (herunder syrer, salte, lud, opløsningsmidler, alkoholer), ild, vand.
7. Unormale vejrforhold - naturkatastrofer.
8. Skader forårsaget af direkte højtryksvandstråle.
9. Beskadigelse eller fejlfunktion af elektrisk udstyr forårsaget af: lynnedslag, oversvømmelse af væsker, mekaniske stød, forkert forsyningsspænding eller eksterne faktorer.
10. Ændringer, bygningsmæssige ændringer eller reparationer foretaget af inkompetente personer.
11. Hvis brugeren ikke giver sit samtykke til at fjerne manglen/fejlen på en måde, som sælgeren bestemmer.
Hvis brugeren finder en fejl ved produktet, som kan anmeldes i form af en reklamation inden monteringen, er sælgeren ikke forpligtet til at afholde omkostningerne ved demontering og genmontering af produktet i anlægget.
VI. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER:
1. Udgifterne til udbedring af fejl og mangler, der ikke er dækket af garantien, afholdes af kunden.
2. Garantien for det solgte produkt udelukker, begrænser og suspenderer ikke købernes rettigheder i henhold til produktgarantien.
3. For forhold, der ikke er omfattet af disse vilkår og betingelser, gælder den almindeligt gældende lovgivning.